tisdag 18 maj 2010

Bitter

Ikväll har jag nog känt mig mer bitter än andra kvällar. Inte så att jag jämt och ständigt går runt och är bitter men rätt ofta händer det faktiskt. Det är inte alltid jag ogillar att vara bitter. Bitterhet kan ibland känns bra också. För mig.

Ikväll har det INTE känts bra att vara bitter. Jag har verkligen varit bitter för så mycket och som min vän nyss sa i telefonen så är det ju inte mycket att göra då man inser hur liver faktiskt ser ut. Gilla läget? Tänk om?

Jag har varit jättebitter över att vara så bunden varenda kväll måndag till torsdag. Jag hör så många som passar på att använda vardagskvällar åt att ta tag i det här med träning. Helgerna är ju fria. JAG kan ju kanske också träna på vardagar. Hemma. Själv. Kul? Nej. Jag kan ju välja att träna under helgerna. Då har många andra varit så fantastiskt rediga och tränat under veckan och väljer att tillbringa helgen med vänner och familj. INTE träning. Så visst kan jag dra och träna när det är helg. Själv. Lite roligare än att träna bara hemma för man får ju ändå se lite folk. Nackdelen är att man fortfarand eär själv och har ingen att få stöd av. Någon som hjälper en att inte tappa gnistan till att få fart på det där med träningen.

Just den här veckan har jag försökt att tänka om lite iallafall. På torsdag drar jag iväg på afrodans. Jag och två kollegor. Då kan jag dra iväg tidigare än vanligt på kvällen eftersom Daniel kommer hem. Tänk att en liten stund på kvällen kan göra mig så lycklig och känna mig så fri...

Nu låter dte kanske som att jag helt vantrivs här hemma men så är det inte heller. Jag trivs jättebra men blir så arg när just lusten till att träna kommer osm mest då jag verkligen inte kan gå hemifrån. Då vill jag allt som jag inet orkar när dte är helg. Fast nu ska det bli andra bullar... eller?

Tanken är ju alltid så god. Sen blir det inte alltid som jag har tänkt. Nu ska jag ändå faktiskt ge det en chans. Idag cyklade jag till och från jobbet. Det var då banne mig nästan en mil totalt. Duktigt av mig! Ja, jag får ju berömma mig själv när jag nu tar tag i det =)

På torsdag blir det afrodans och innan helgen är slut ska jag aktivera mitt simkort och faktiskt också använda det. Ännu en god tanke?

Jag gick med i viktklubb när jag började närma mig giftemålet. Jag gick ner två-tre kilo. Kanske hade jag gått ner mer om jag börjat motionera också. Oseriösa Anki! Nåja, jag tappade iallafall vikt. Vikt som nu kommit tillbaka.... Nej, jag får nog fokusera på att få till det där med motion i vardagen istället.

Nästa morot är ju dock min och familjens resa till Tunisien i sommar. Sen ska jag ju också bli klasslärare och vill känna mig nöjd med mig själv då med.

Ja, så får det bli! Nu försvann lite av bitterheten och en gnutta motivation infann sig. Kanske att jag ändå får lov att göra en träningsblogg som Anders och Kickan sa...

Tjo flöjt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar